Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Szukaj

Blog

Metoda Eduklocki w terapii dzieci z SPE

Zanim wyjaśnimy na czym polega metoda Eduklocki, to dobrze byłoby wyjaśnić, co oznacza pojęcie dzieci z SPE. Ten skrót pochodzi od sformułowania specjalne potrzeby edukacyjne. W tej grupie znalazły się nie tylko dzieci, które mają orzeczenie o konieczności kształcenia specjalnego, ale również te, które nie radzą sobie z wymaganiami programowymi. Mogą to być na przykład dzieci z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią oraz przewlekle chore. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to również maluchy z ograniczeniami środowiskowymi, na przykład dzieci z rodzin niewydolnych wychowawczo albo emigrantów.

Czytaj więcej
Klocki konstrukcyjne jako uniwersalne narzędzie edukacyjno-dydaktyczne

Klocki konstrukcyjne są bardzo lubiane przez dzieci niezależnie od ich wieku. Bez względu na to, czy maluch bawi się sam, czy z rodzicem, to dzięki klockom może rozwijać swoje możliwości i uczyć się nowych rzeczy. Klocki konstrukcyjne są pomocne nie tylko w zwiększaniu kreatywności, ale również w rozwijaniu wyobraźni przestrzennej. Jakie korzyści daje wykorzystanie klocków konstrukcyjnych w procesie edukacji?

Czytaj więcej
Znaczenie samodzielnej zabawy w rozwoju dzieci

Chociaż rodzice najchętniej kontrolowaliby dzieci na każdym kroku, to warto oddzielić te sfery, w których ich wsparcie jest pociechom naprawdę niezbędne, od tych, w których warto dać im trochę swobody. Dzieci powinny od czasu do czasu móc pobawić się samodzielnie. Gdy dziecko już potrafi uczyć się w pojedynkę, to daje to sporo korzyści obu stronom. Rodzice mają więcej czasu dla siebie. Mogą na przykład zająć się gotowaniem obiadu lub czytaniem książek. Nie mamy tutaj oczywiście na myśli tego, żeby dziecka zupełnie nie kontrolować. Trzeba od czasu do czasu sprawdzić, czy wszystko jest w porządku, czy coś złego się z maluchem nie dzieje.

Czytaj więcej
EDUKLOCKI – Kiedy nauka staje się zabawą ...

Od wielu lat mam okazję obserwować środowisko przedszkolne i szkolne zarówno jako rodzic, jak i człowiek zawodowo związany z edukacją. Spostrzeżeniem, które niestety wysuwa się na pierwszy plan jest to, jak mało przestrzeni dają dziecku placówki edukacyjne na PRAKTYKOWANIE bycia twórczym i kreatywnym. Jednak widzę też, że powoli tradycyjny model kształcenia ustępuje miejsca nowemu podejściu – edukacji w duchu UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE (life‑long learning).

Czytaj więcej
pixel