Budujemy domek z rurek, czyli klocki słomki Bamp dla dziecka!
Ogromną frajdą dla dziecka jest tworzenie przeróżnych konstrukcji z klocków. Przestrzenne budowle to wyzwanie dla małych konstruktorów. Mogą z nich zbudować naprawdę duże przedmioty, do których mogą wejść. Domek ze słomek, do którego będzie można wejść i bawić się "w dom" to wspaniała kompozycja, tworzona ze słomek Bamp. Dzieci bardzo lubią wszelkie zabawy, które dają im poczucie bezpieczeństwa.
Spis treści
- 1. Jak wpływają klocki konstrukcyjne na dzieci?
- 2. Słomkowe klocki konstrukcyjne pomogą łatwiej zrozumieć trudne przedmioty szkolne
- 3. Klocki dla dzieci młodszych - jaką ilość elementów wybrać?
- 4. Co zbudujemy z patyczków przestrzennych - propozycje
Jak wpływają klocki konstrukcyjne na dzieci?
Słomki można ze sobą łączyć w nieskomplikowany sposób za pomocą łączników. Klocki dają dzieciom swobodę wdrażania do zabawy własnych pomysłów, rodzących się w ich głowie. Zanim zaczną budować coś konkretnego, spod ich rąk będą wychodzić różne dziwaczne budowle. To pierwszy etap zabawy słomkami. Dzieci zauważają olbrzymie możliwości klocków i umiejętność wyczarowywania przeróżnych form z elastycznych patyczków.
Dzięki temu, że słomki są sprężyste i gibkie, łatwo można z nich zrobić kółka i zaokrąglone konstrukcje. Ten dodatkowy atut czyni klocki dla dzieci jeszcze ciekawszymi. Dzieci, łącząc ze sobą patyczki, ćwiczą:
- zdolności manualne (ruchliwość i chwytność palców),
- pamięć,
- wyobraźnię,
- koncentrację,
- koordynację ruchową (oko i ręka),
- cierpliwość.
Jeżeli bawią się w grupie, uczą się prawidłowych zachowań społecznych.
Przy budowaniu z klocków Bamp dzieci są skupione i ciekawe, czy kompozycja wyjdzie taka, jak to ją sobie wyobrażały. Podczas zabawy panuje dobry humor, ale pod warunkiem, że dzieciaki dążą do takiego samego projektu i nie przeszkadzają sobie wzajemnie. Z konstruowaniem trójwymiarowym dadzą sobie radę już dzieci trzyletnie. Klocki przestrzenne przydadzą się także starszym przedszkolakom i dzieciom szkolnym.
Słomkowe klocki konstrukcyjne pomogą łatwiej zrozumieć trudne przedmioty szkolne
Matematyka, rysunek techniczny, chemia, mikrobiologia to przedmioty, które wymagają wyobraźni przestrzennej. Aby dzieciom ułatwić naukę, już w przedszkolu powinniśmy dostarczyć im zabawki ćwiczące tę umiejętność. Słomki Bamp świetnie się do tego celu nadają. Przy okazji mają one różne kolory, co uatrakcyjnia zabawę.
Klocki konstrukcyjne dla dzieci od 4 roku życia to słomki w wygodnym pudełku zajmującym mało miejsca. Gdy ze słomek złoży się formę 3D, wówczas może ona zająć sporą część na dywanie, na którym dzieciaki się bawią. Tysiąc elementów w pojemniku to wielka liczba. Słomek jest 600 sztuk (540 dwudziestocentymetrowych i 60 dziesięciocentymetrowych), a łączników 400 sztuk. Z takiej ilości klocków na pewno dzieci wybudują nie tylko domek, ale także wszystko, co wpadnie im do głowy.
Klocki dla dzieci młodszych - jaką ilość elementów wybrać?
Trzylatek, jeżeli bawi się sam w domu, z powodzeniem da sobie radę z konstrukcjami mniejszymi. Warto więc kupić mu opakowanie z mniejszą ilością elementów niż te przedstawione powyżej. Malec potrzebuje także bardziej wyszukanego opakowania do słomkowych rurek i łączników. Konieczność ta podyktowana jest zachętą, by dzieciak chciał sprzątać klocki do pudełka po skończeniu zabawy.
Odpowiednie zatem będą klocki Bamp w eleganckim kolorowym kuferku. Mają 500 elementów. W tym są słomki 20-centymetrowe (300 sztuk) i łączniki (200 sztuk). Klocki są kolorowe tak jak te przedstawione z tysiącem elementów. Małe dziecko może konstruować samodzielnie lub zezwolić rodzicowi, by bawił się razem z nim. Słomki konstrukcyjne będą także świetną propozycją do zabawy, gdy w odwiedziny przyjdzie do naszej pociechy dzieciak z sąsiedztwa.
Na rynku znajdziemy także klocki do konstruowania przestrzennego w ilości 300 elementów. Musimy jednak liczyć się z tym, że budowle będą nieco mniejsze. Zaletą jest mniejsza cena. Wszystkie podane propozycje klocków można ze sobą łączyć, zatem można budować coraz to większe budowle lub równocześnie kilka mniejszych.
Co zbudujemy z patyczków przestrzennych - propozycje
Jak duża jest wyobraźnia dziecka, tak będą wyglądać konstrukcje przez niego zbudowane. Warto przyglądać się zabawie naszego dziecka. Gdy ma trudności w łączeniu pewnych elementów, możemy mu pomóc, ale go nie wyręczać z całego budowania. Dobrze jest też włączyć się w zabawę i budować obok własny model bądź razem realizować projekt dziecka. Mądra nasza rada będzie cenna tylko wówczas, gdy podpowiedź przekazana zostanie w sposób przyjazny.
Jeżeli jest instrukcja przy klockach, z pewnością będą zdjęcia lub rysunki gotowych modeli. Sporo inspiracji znajdziemy również w Internecie. Najprostszą konstrukcją jest kwadracik, trójkąt i kółko, potem drabinka i chodniczek. Dzieci lubiące rysowane klasy i in. chętnie zbudują takie ze słomek.
Gdy będzie już czas na budowanie trójwymiarowe, dzieciom łatwo przyjdzie zbudowanie prostych sześcianów i ostrosłupów. Stąd już bardzo blisko do wyczarowania łódki, budy dla psa, rakiety kosmicznej, namiotu i wreszcie upragnionego domu.