;

Zabawa klockami konstrukcyjnymi jako przykład rozwijania umiejętności społecznych i komunikacyjnych

2017-05-04
Zabawa klockami konstrukcyjnymi jako przykład rozwijania umiejętności społecznych i komunikacyjnych
Wspólne układanie klocków Grupowa zabawa jest niezwykle ważnym elementem dzieciństwa. Pozwala rozwijać umiejętności społeczne, uczy dzieci na co można sobie pozwolić w grupie, a jakie zachowania nie są mile widziane, a dodatkowo rozwija zdolność wysyłania i czytania komunikatów. W tym wszystkim pomocne mogą być klocki plastikowe. Wspólne układanie wymaga podziału na role – jedno z dzieci może być odpowiedzialne za wyselekcjonowanie poszczególnych elementów, a inne odczytywać instrukcje. Zarówno podczas konstruowania wymyślonej budowli, jak i w trakcie realizowania tej zaproponowanej w instrukcji, dzieci napotykają różne wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć. Wspólne ich rozwiązywanie i pokonywanie jest cenną lekcją na temat tego, co może przynieść odpowiednia praca zespołowa. Dziecko w przyszłości wielokrotnie spotka się z sytuacją, w której te cenne lekcje dadzą efekty. Przygotuje je to do lepszego odnajdywania się w grupach rówieśniczych, niezależnie czy będzie to dotyczyło podwórka, przedszkola, szkoły, studiów czy pracy. Ludzie są bardzo społeczni, dlatego te umiejętności będą przydatne zawsze. Umiejętności komunikacyjne Realizacja wspólnego projektu budowy wymaga również skutecznej komunikacji. Klocki Morphun w zestawach stanowią znakomite źródło inspiracji. Wielokrotnie podczas tworzenia dziecko musi wytłumaczyć reszcie grupy, jaki ma pomysł na konkretny etap konstruowania i jakie proponuje rozwiązanie problemów. Poszczególne próby wytłumaczenia swojego stanowiska i dotarcia do rówieśników to znakomita lekcja artykułowania swoich myśli. Pozostałe dzieci starając się zrozumieć, rozwijają swoja empatię i umiejętność wczuwania się w czyjeś położenie. Bezstresowa sytuacja, związana z zabawą, jest najlepszym sposobem na takie ćwiczenia. W procesie komunikacji dotyczącym budowania, role cały czas się odwracają, co dodatkowo uczy, że człowiek w społeczeństwie pełni różne role, i że wszystkie mają istotne znaczenie dla powodzenia grupy. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych nie tylko z rówieśnikami Dziecko lubi bawić się klockami konstrukcyjnymi również z dorosłymi – rodzicami, opiekunami czy dziadkami. W takiej sytuacji uczy się podobnie jak w przypadku zabawy z innymi dziećmi, jednocześnie mogąc zacieśnić relacje z bliskimi. Z tego powodu jest to także dla dorosłych bardzo wartościowa forma spędzania czasu, a dodatkowo umożliwia lepsze poznanie dziecka. Potrzeba zrozumienia, co ma na myśli, jest znakomitą okazją, by lepiej odczytywać jego komunikaty. Jest to nie tylko przydatne podczas zabawy, ale również w trakcie codziennych zajęć. Klocki magnetyczne wpływają pozytywnie na rozwój dziecka Zabawa klockami jest nie tylko korzystna, gdy dziecko bawi się z przyjaciółmi, ale również wtedy, gdy układa je samodzielnie. Mają one wieloaspektowy, pozytywny wpływ na najmłodszych – rozwijają wyobraźnię przestrzenną, uczą rozpoznawania kształtów i kolorów, czy kształtują zdolności motoryczne. Ponadto budowanie na podstawie instrukcji uczy czytania planów i organizowania pracy.

 
Klocki konstrukcyjne Ludus Funny Flo 24 el.

Klocki konstrukcyjne Ludus Funny Flo

Klocki konstrukcyjne Ludus Wally Wally

Klocki konstrukcyjne Ludus Wally Wally

Klocki PlusPlus Mini Neon 480 el.

Klocki PlusPlus Mini Neon.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityka cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie.
Zamknij
pixel